onsdag 5. januar 2011

Første dag på WSP - norsk koloni

I dag begynte maratonet av informasjonsmøter, som skal vare i rundt tre dager.
De to første dagene er for internasjonale studenter, så kommer amerikanerene på torsdag-
når vi er ferdige å snakke om hvordan de er...

Vi begynte dagen med mingling, mens vi fullførte enda en del av imigrasjonsmaratonet.
Nå er det visstnok ferdig, men jeg vet ikke helt hvorvidt jeg helt tror på den beskjeden flere ganger.
Dagens størsten overraskelse gikk gradvis opp for meg, og mange med meg, mens vi stod ute
i gangen (eventuelt hallen om man vil) og minglet over youghurten med Boston Cream Cake Flavour - det var usannsynlig mange som snakket norsk. Og de bare fortsatte å velte inn døren.

Dette ble ettertrykkelig bekreftet under presentasjonene, da vi ble ropt opp per land:
Norge ble spart til slutt - og da reiste 30 mennesker, og altså en tredjedel oss internasjonale studentene seg. Usj!
I tillegg var en hel del fra Bergen, med UiB og NHH, resten fra UiO.

Fant is på Whole Foods i lunsjen, dette er ca en tredel av utvalget
Jeg var tydelig ikke alene om å tenke usj, for etterhvert kom det fram at omtrent hver eneste av oss norske var nokså skuffet av denne opphopningen. Heldigvis ser vi ut til å være nokså jevnt fordelt,
om man ser bort fra Business-klassen vel og merke.
Vel vel, det var mange hyggelige folk - for i kjent stil klynget vi oss selvsagt sammen i grupper etter
nasjonalitet.

To av tretti, Ole Christian og Fredri
I dag har vi lært at det akademiske kvarter også gjelder i USA, bare andre veien. Begynner forelesningen 12, så møte du kvart på 12. Oich! 
Videre har vi lært at politiet egentlig er snille og at alkoholbruk er farlig - hei som det går.

På slutten av dagen, da de fleste av oss begynte å bli nokså preget av at klokka hjemme var 23,
startet forbredelsen på å søke internship. Jeg har nå følelsen av å ha vært på et utrolig grundig jobbsøkerkurs, american styke. Her gjelder intet annet enn å hevde at du er inkarnasjonen av alt som er fantastisk - og å finne ut hvordan du kan bevise dette. Vi fokuserte på actionverb og andre snodige ting, som tydeligvis er heelt sentrale for å få internshipet med stor I.

Nå har jeg ikke gjort leksene mine til i morgen, og frykter at det faktisk kan få konsekvenser -
vi skal nemelig "work on our resumee" før den store internship-bazaaren på mandag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar