mandag 3. januar 2011

Aldri blogg hvertfall!

Hva er det neste, Twitter?
Jeg hadde definitivt aldri trodd jeg skulle blogge et ord i mitt liv,
men har overbevist meg selv om at det er en ok måte å vise dere hvordan
Washington er - uten å spamme facebooken deres med mer og mindre interessant informasjon.

minst 15 kg håndbagasje - behagelig. Heldigvis ble den aldri veid.. 
Både reisen og imigrasjonsprosessen gikk fullstendig smertefritt, ikke noe tull.
Det skyldes nok mye at jeg reiste på new years day og det var det veldig få andre som gjorde,
så hell i uhell at jeg bestilte billetter på feil dato.

Jeg er på plass i Washington DC og bor foreløbig hos paret Tom og Bill.
Jeg ankom rett til new years day festen deres, der omtrent alle hadde en norsk oldemor eller lignende.

Bill er en advokat som Ola har møtt en gang, da han organiserte studietur til Washington.
Tom jobber faktisk med læringsmiljø på alle de store universitetene i USA gjennom et eget konsulentfirma. Da Ola kontaktet Bill for å spørre om han hadde noen tips om å finne bolig, så ble jeg rett og slett invitert til å bo hos ham til jeg hadde funnet et sted jeg var sikker på at var bra.
Det er helt utrolig overveldende hvor gjestfrie disse menneskene er!



Så nå bor jeg i en svær villa i NorthWest av Washington,
rett ved det koselige navnet Friendship Heights.
Tom har sendt ut mail for meg til nabolagslista om noen har et ledig rom eller en ledig leilighet.



Jeg henger på kjøkkenet :)





 

Jeg har fått to-tre tilbud, og skal forhåpentligvis se på to av dem i dag.
Jeg ble kjørt rundt på sighseeting i går, og begge adressene ligge veldig nært campus,
så nå begynner ting å falle på plass - hurra!
Vi leker ikke amerika heller

I morgen begynner informasjonsmøtemaratonen på American University, det er for eksempel satt av to timer til å hente studentkortet -
jeg antar dette blir en ny innføring i amerikansk byråkrati på sitt beste!

3 kommentarer:

  1. Veldig lurt med blogg, så har du også ei "dagbok" å sjå tilbake i :D

    Amerikanarar verkar fascinerande gjestfrie, så herleg!

    SvarSlett
  2. Djises for et hus! Håpe du finne kjekke folk å bo hos! Eg savne deg allerede. Schmask.

    SvarSlett
  3. Heia Tom og Bill! Og deg selvsagt. Forøvrig etterlyser jeg et par praktiske opplysninger:

    1. Hvordan er tidsforskjellen?
    2. Fungerer telefonen din egentlig? Jeg har sendt melding uten å få svar. Dette gjør meg selvsagt bekymret (ta det med ro, denne mor-fuglerede-fuglunge-greia gir seg etterhvert)..
    3. Hvordan er livet som blogger?

    SvarSlett